keskiviikko 25. elokuuta 2010

SCC 2010

Eli nyt on sitten nähty sekin tapahtuma paikanpäällä... Ei voi kyllä muuta sanoa kuin että aivan mieletön häppeninki...

Eli hiukan rapsaa reissusta:

Tostaina lähtö Vaasasta viiden auton voimin... yksi junakeula dobbeli oli lähtenyt jo aikisemmin...

Itsellä alkumatka ei lähtenyt oikein mallikkaasti,  ennen poria kytkimen painelaakeri antautui joten matkaa jatkettiin ilman kytkintä Turkua (kiitokset Puidelle ja Jampalle että hakivat porista uuden laakerin), eteenpäin n. 20 km ja napsahti kaasuvaijeri poikki polkimen juuresta, pientä Mcgyver kikkailua ja matka jatkui taas ...

Auto työntämällä sisään ja yölaivalla Turusta Tukholmaan ja Baja pukeille satamassa ja pannu irti... reilu tuntia ja uusi painelaakeri paikalleen ilman suurempia ongelmia... Matka jatkui ja kaikki meniki ihan ok toiseen pitstoppi pysähdykseen asti... kun teimme lähtöä niin pieni ihmetys että mikäs sille kytkimelle taas tuli... ja yllätys yllätys painelaakeri antautui taas... no se ei matkaa haitannut eli viimeiset 400km vedettiin ilman kytkintä jälleen (siihen alkasi melkeen tottumaan)

Perillä perjantai illalla ja lauantaina pannu uudelleen irti ja kytkin tarkempaan tutkintaan ja sieltähän selvisi sellainen ongelma että kytkinasetelman  kynnet olivat eri tasossa (mahdollisesti asetelma ei ollut "leikkantunut" joka paikasta pohjaan asti vauhtipyörään) ja siitä johtuen kytkinvaijerin joutui kiristämään suhteellisen kiereälle ettei kytkin täristänyt liikaa ja taas siitä johtuen haarukka pääsi painamaan painelaakerin liian pitkälle ja painelaakeri pääsi pyörähtämään ja lukituskynnet poikki... Onhan se hauskaa käydä tollanen vika toteamassa Norjassa...

Auto kasaan uudella kytkin asetelmalla ja laakerilla, sunnuntaina piti käydä koittamassa stripillä... rata oli kyllä mahtava, mutta baja prötäs isommilla kierroksilla... ja aika oli jotain 17 pintaan... kahden vedon jälkeen ajattelin että antaa raukan olla kun kotiakkin piti päästä... 

Koti matka sujuikin ilman suurempia ongelmia... matkakierroksilla auto toimi ok mutta kiihdyttäessä prötäs...  

Tuossa jotain fotoja, mukana oli myös pari heppua jolla oli paremmat kamerat, niin ehkä parempia kuvia myöhemmin :)

Tanskalaisten jekku ja rotta raaserit, rotasta oli mennyt kierto kanki hajalle saman viikon dyno käynnillä, eli se oli ihan ulkoilutus käynnillä ilman moottoria...

Vastapäisen pilttuun vanha ambulanssi paku, varustettu turbo pannulla ja meni pakuksi tosi lujaa... tekniset toteutukset oli tosi makeita


Ovaali makeella pincheri luukulla... joskos tuosta sais jotain innostusta topi-projektiin (mulla on samanlainen luukku topiin)


Csp:n ja Lummuksen typ 34:n ... hajotti sunnuntaina laatikon ja veti parin tunnin päästä uuden laatikon kanssa 8,8 ajan...hatun noston arvoinen suoritus ja aika hieno laite...


Ja tietenkin Skinnen sairaan nopee turbo vekotin... vetivät 8,6 ja vielä varmistukseksi toisen perään... on ne vaan aika poikia :)


Jostain syystä tää ovaali miellytti meikäläisen silmää... siipi pois ja kadulle ja siipi takaisin ja stripille me like.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti