keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Uusi otus tallissa...

Eli varmaan on jo muissa blogeissa näkynyt että Ghian myynti krapuloissa tuli hankittua tuollainen porsas :)

Auton historiikista pieni valaistusta... 912 mallia -65

California exportti, eli tullut suomeen -91...

Rekisteröity ja katsatettu samana vuonna... ja se jälkeen ei olekkaan katsastettu... kertaalleen ulkoiletettu -95 ahveniston moottoriradalla...

säilytetty kylmässä "navetan" ylisillä... onneksi niin, sillä ikkunatiivisteet olivat yllättävan hyvässä hapessa...



12.6 lähdettiin ison pahan suden kanssa trailerilla hakemaan possua Hummppilasta Vaasaan...

Onneksi omistaja oli siirtänyt auton lähemmäksi ulko-ovea, sillä edellisellä kerralla possu oli huomattavasti kauempana ovesta ja tavaraakin oli edessä jonkin verran...





ei muuta kuin neljän ukon voimin "bruno" (Doodah nimes) lykkäämällä trailerille... onneksi ei menty painamaan kertaakaan jarrua ko. sessioan aikana... meinaan kun tein sen ensimmäisen kerran kotipihassa niin sen jälkeen auton liikuttaminen olikin huomattavasti vaikeampaa :)

Tottakai perinteitä kuunnioittaen auto piti heti ensimmäisenä pöräyttää käyntiin koti pihassa ja uskokaa tai älkään niin vartin jumppaamisen jälkeen auto pörisi omilla vähintään 17v vahoilla bensoilla... toki sinne lisättiin Maralta stabilaizeria ja hörpyttämällä tuoretta bensaa kaasareihin... eli ennen vanhaan oli bensakin parempaa ;)

Noh tottakai aika oli tehnyt tehtävänsä monen asian kanssa... eli TODO listalla on ollut mittaa
-kaasareihin oli tilattava korjaussarjat, lähinnä kiihtareiden kalvot oli pääseet kuivahtamaan...
-jarrut olivat jumissa , eli sylintereiden korjaussarjat myös niihin ja pikku jumppausta satuloiden kanssa muutenkin...
-jarruneste oli tehnyt letkuille takauskuventtiiliefektin... eli myös letkut meni vaihtoon
-vetarin suojakumit haljeneet, eli vaihtoon meni
-pyyhkijän koneisto löytyi vaikka sitä ei pitänyt ensi ollakkaan... sen joutui puslittamaan...

Mutta tottakai ensimmäisenä auto piti pestä ja vahata vaikka sillä ei olekkaan mitään hyötyä itse auton käymisen suhteen ;)  terapiaa kaikki tyyni...

mutta kyllä se autolle peseminen/vahaaminen eduksi oli?



Vanteistus oli ns. sekavanteistus... 2x6" flätti fucsit ja 2x4,5" kromi pellivanne... MWS:llä oli halvennuksessa setti maalausvikasia reprofucseja... nopsasti toivat vanteet kotiovelle asti ja sitten paikalliseen rengas puljuun ja 185/60 renkaat ja sitten olikin ensimmäisen testilenkin aika... Illalla Lintuvuorelle kahtelemaan mitä ukoille kuuluu kun oli tullut oikeen siirtokilvetkin haettua konttorilta ja samalla jarrujen testausta yms testingiä...



Pientä zyzteerausta  havaittujen vikojen janssa ja torstaina katsomaan saisko autoon oikeen rekisteriin asti?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti